مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 12:352023-11-28بين الملل

معمار سازش فلسطین-اسراییل: توافقنامه اسلو کاملاً مُرده است


بر اساس معاهده اسلو، رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) یکدیگر را به رسمیت شناختند و یک خودمختاری انتقالی فلسطینی پنج ساله ایجاد کردند.

- معمار سازش فلسطین-اسراییل: توافقنامه اسلو کاملاً مُرده است بر اساس معاهده اسلو، رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) یکدیگر را به رسمیت شناختند و یک خودمختاری انتقالی فلسطینی پنج ساله ایجاد کردند.

با این حال سی سال پس از آن، معمار این توافقنامه معتقد است دیگر اثری از آن باقی نمانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از فرانس 24، یکی از معماران آن، یان اگلند نروژی معتقد است که توافقنامه اسلو که قرار بود به هم زیستی مسالمت آمیز صهیونیست ها و فلسطینی ها منجر شود، کاملاً مُرده است.

این تصویر وارد کتاب های تاریخ شد: در 13 سپتامبر 1993، زیر نگاه بیل کلینتون، رییس جمهور آمریکا، یاسر عرفات، رییس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین و اسحاق رابین، نخست وزیر اسراییل، در چمن کاخ سفید دست دادند.

این نتیجه به ثمر رسیدن 14 دور مذاکرات محرمانه در اسلو بود که توسط اگلند، وزیر امور خارجه وقت نروژ، با ابتکار و سازماندهی مشترک انجام شد.

با این توافقات، اسراییل و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) متقابلاً یکدیگر را به رسمیت شناختند و یک خودمختاری انتقالی فلسطینی پنج ساله تا زمان نهایی کردن حل وفصل مسائل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمار سازش فلسطین-اسراییل: توافقنامه اسلو کاملاً مُرده است

معمار سازش فلسطین-اسراییل: توافقنامه اسلو کاملاً مُرده است